torsdag 27 juni 2013

Arrwen / Zickans Faliure

Såg att jag inte lagt in arwens information här ännu. Bara skjutit upp allt detta tråkiga ett tag nu. 

Om denna fortsätter ticka på så avled arrwen 19maj 2013
Född: 05/12- 2010
Uppfödare: Zickan's
Kulltema: Trasig.
Stamtavlenamn: Zickan's Faliure
Standard: Fawn mm db
Avel: Nej, Bara sällskap
Utställd: Ja
Hälsa: Förkylning i förre hemmet.
Vikt: Lite över 500gram
Rip Arwen 19 maj 2013 mellan 23-01
Min goa tant åt mat med mig efter jobbet som hon brukar. Låg i kattbädden på soffryggen. När det var dags att sedan säga godnatt låg hon på bur bottnen o såg ut att sova. Fridfullt lämnade hon jordlivet. Precis som hon levde.

Arwen flyttade till min kompis här i stan. Hon blev så kär i henne. Flyttade dit på foder och skulle användas i avel senare. Skickades till Shannaras för planerad parning med Helden som har mina linjer bakom sig. Men på 2½ vecka hos Shannaras tappade hon 50 gram och hamnade på under 300gram. Lyckades bli tjuvparad med flertalet olika hanar under hela 4 olika gånger. Men som tur var tog ingen av parningarna och det blev ingen kull på henne. Hon återlämnades till sin fodervärd samma dag som hon hämtades hem. Denne noterade direkt en utmärglad tjej som förändrat sitt beteende till mer skygg. Kastade sig på allt som hade med mat att göra så hemmet fick börja anpassa maten kommande veckor. Arwen har alltid varit en lugn och go tjej. Bott i stor voljär som varit öppen nästan var dag. Ändå har hon aldrig önskat att gå ut ur buren på egen hand. Och så fortsätter det här. Ägaren började få lite väl problem med allergin, så jag tog hem tjejen igen.
Mina tjejers bur står öppen men Arwen går inte frivilligt ut genom luckan. Har fått ställa maten utanför buren för att hon ska vilja ta sig ut på egen hand. Tar man själv ut henne älskar hon att bara få vara med. Sitta på axel, knäet eller soffkanten. Ta livet med ro och önskar inte utforska runt. Så har hon varit hela livet. Ren mysig livsnjutare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar